Friday, August 19, 2005


GÅVA FRÅN HEMLIG VÄN

Idag kom ett paket i brevlådan från min nordiska vän, Kristel från Finland. Jag fick 150 gram marinblått sockgarn, Novita Nalle, sockmönster, bambustickor + en stickmarkör. Härligt.

Birch fortskrider och nu har jag nog halverat maskantalet och varje varv går som ett huj!

I går var det surströmmingspremiär. Tradition är att vi inom hemslöjdsstyrelsen har vår höstupptakt i vår ordförandes sommarstuga och på menyn står alltid surströmming. Det blev 6 stycken för egen del. Givetvis hembakat tunnbröd till.

Stickas resa till Ö-vik närmar sig. Nog vore det roligt om Ni var ngr fler som satte Er på bussen. Men ALLA som kommer är innerligt välkomna! Det blir INTE surströmming till middag.

Marianne, var sitter papperskorgen? Jag hittar den inte.Posted by Picasa

1 comment:

Froding said...

Hej!
Jag skulle komma om tid fanns,men jag får återkomma! Om du loggar in dig med ditt lösen har för en kommentar så kan du se att det finns soptunnor på varje kommentar, som du som "värd" kan redigera.