Thursday, July 27, 2006

NU Ä´RE FLYT


Ibland går det liksom på räls. Först fiskartröjan, sedan Aberlady och nu är det Gröna Ängen som skall färdigställas ( min mamma har fäst alla trådar på framstyckena). Fusk? Inte alls, lite terapi för henne bara!

Ända sedan sjuttio-talet har jag velat ha en sådan här kofta och nu är den snart min. Skall bara sy i ärmarna och sticka halskanten klar men det är ju bara baggisar...

Stickstämman närmar sig och jag tycker jag har fått kurser lite som tårta på tårta. En och en halv dag med Britt Marie samt en och en halv dag med Gotländsk Sticksöm samt Gotländska Stickmönster! Är det någon som vill byta? Posted by Picasa

1 comment:

Froding said...

Ja, vem vill inte ha en Bohus-kofta? Den påminner mig om Saltkråkan, barndom och alla vackra tanter med smala byxor!!
Den gröna tröjan som heter Skog-någonting coh Blå skimmer är mina favoriter! Nu räknar vi ner!! Just nu tror jag inte jag byter något,men vi kanske kan kolla närmare