Wednesday, August 30, 2006

MAJA 3 ÅR

Igår var det ingen vanlig dag. Igår det var Majas födelsedag. Hurra, hurra, hurra! Här är det kalas med prinsesstårta.
Så många har skrivit om Stickstämman på Gotland så jag hoppar över det. Det bästa är möten med människor!

I motsats till Marianne har jag INTE glömt valet den 17 september! Har nu lyssnat till såväl Göran Persson, Jens Orback samt Ylva Johansson som alla besökt Ö-vik. Eftersom jag är ett debattfreak så missar jag inte ett valprogram. Enligt Ulrica Messing är Ö-vik sossarnas paradis!

Vi har haft vårt första stickcafé. Kul att mötas igen. Vi har bestämt att vi skall åka till Sundsvall den 11 november för att se Stickning - ett hantverk att utveckla. Fick idag ett mail från Ulrika Bos Kerttu med programmet för de workshops som anordnas i sbd med utställningen. Det blir tre helger med Britt Marie.

Intresse finns även för en helgkurs i spetsstickning, kanske Sticka kan bidraga med " lärare"?

På stickorna: sista stycket av Pagoden
ny schal till Kajsa
Borde: nysta ihop garn till Kajsas islandströja
planera stickade julklappar
Önskelistan: bohuskoftan Vävnaden

Längtar till svampskogen! Men det fattas regn.....När jag vaknade i morse var det endast+ 10!!! Innan lunch var det återigen + 22!

Höll på att glömma invigningen av Swedbank Arena i lördags! Jag tror att det blir ett minne för livet. Vilken kväll med Robert Wells, Nanne Grönvall, Janne Schaffer, Raymond Björling, Lennie Norman och inte minst vår egen Roger Pontare. SAMT tillika vår egen Peter Forsberg som tillsammans med Gerhard Larsson, landshövdingen, förrättade invigningen. En härlig kväll i en fantastisk arena och underbar stämning!

Nu väntar vi på första hemmamatchen i årets elitserie! Välkomna FBK!!
Posted by Picasa

No comments: