Saturday, January 22, 2005

På gång

Detta blir en omstart, verkligen. Nu är det en hel del på gång! För tillfället håller jag på med min bohuskofta. Ärmar och bakstycken är klara. Första, mönsterstickade, framstycket är snart klart. Men fy för att sticka flerfärgad mönsterstickning från avigan.

Parallellstickningen med Aberlady skall starta. Mitt garn, Rowan 4 ply soft har anlänt från England genom Britts försorg. Vilket garn! Jag kan bara sitta och hålla i ett nystan. Så mjukt och behagligt att sticka med. Har gjort en provlapp.

Stickcafé har vi haft i Ö-vik. 25!! glada stickintresserade kom. En man! Fick känslan av att alla tyckte det var ett trevligt initiativ. Vi har för avsikt att träffas varannan tisdag kväll på Ödbergska gården. Nästa café blir tisdag kväll men den viker jag för MoDo hockey och en hemmamatch.

1 comment:

Froding said...

Har du bilder på Bohus-tröjan? Jag har garn, mönster och troligen energi till att starta min Blå skimmer men men. Har köpt 2-ply jumper weight för denna tröja, men skulle behöva få lite inspiration!!
Marianne