Sunday, April 09, 2006

Mitered Cardigan

Rolig och snabbstickad är denna " jacka" till vilken jag köpte material hos Maria. Denna kommer nog att bli kännetecknet på Rundstickanns medlemmar. Fem av åtta medlemmar stickar samma modell men olika färgställningar. Garnet är spunnet och färgat i Estland. Endast rätstickning och inga sömmar! Ärmarna är enbart rätstickning och inga kilar.

Marianne, tänk nu på blodtrycket inför eftermiddagens match. Du kanske ska lyssna på en talbok i stället...

Nu har här snöat oupphörligt igen sedan i går kväll, men det är tur att det är plusgrader! Jag är inte ett dugg väderberoende men nu är t o m JAG urless på detta trista väder. Jag sätter mig och stickar i stället för att gå ut! Posted by Picasa

3 comments:

Bim said...

*ler*
Man kan börja kolla på matchen, bli irriterad över hur de spelar i andra perioden. Stänga av burken i ren protest (man vet ändå att de andra i familjen sitter och kollar på annan burk ;)), och sticka lugnt, hihihi...
Hm, den där tröjan såg häftig ut. Marias garn??? Hm, om man kunde komma dit nån gång... För den där såg ju kul ut, hihihi. Om den är jag? Hm, kanske inte... men den ser så kul ut att sticka jö... :)
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... Kramis...

Froding said...

Hej! 3:e matchen är över...
Har nu andats ut, och jag tror pulsen är nästan normal. Hur ser denna skapelse ut i färdigt skick?? Finns bild på nätet?

Fru Babsan said...

Okej, jag struntar i om bollen är rund eller int, men tröjan ser urläcker ut!