Thursday, February 10, 2005

Kuling och snöstorm

D v s stickväder. Har dock trotsat blåsten för den dagliga motionsrundan med min Lisa. Lisa är vår 8-åriga Irish Soft Wheaten Terrier. En dam som vet sitt värde och lindar matte runt tassen så snart tillfälle gives. Och det kan vara ofta... Vad gör man inte för en frolic?

Jag har nu stickat två partier mönster på aberlady. Om jag får säga det själv, och det får jag väl, så blir det mkt vackert. Det ser " fint " ut. Precis så tunt som jag gillar. I går med posten damp det ned en 50 gr härva alpacca från USA. 99% alpacca och 1% glitter. Undrar hur den hittat till min brevlåda? Det följde med ett mönster på en mönstrad halsduk, som naturligtvis påbörjades i går kväll. Jag måste ju känna på garnet!

Dessutom håller jag på att lägga upp till en moebis schal. Tänker bara starta upp för att sedan överlämna det till min mamma som för tillfället saknar handarbete och inte vet vad hon skall göra.
Från aberladylistan hörs inte mkt. Kanske inte alla har kommmit i gång?

No comments: