Sunday, February 20, 2005

Bättre sent än aldrig

Tack vare Mariannes hjälpsamhet har jag nu lyckats publicera " mina bilder". Fortfarande har jag ingen digitalkamera. Dessa bilder är från senaste årets produktion. Har givetvis ngr UFO som ej är förevigade.
Min aberlady avancerar och jag har nu kommit till kilarna. Jag älskar den här typen av mönsterstickning. Den är på ngt sätt " pådrivande". Jag vill bara sticka ett varv till och ett till och ...
På tisdag är vi ngr från hemslöjdsföreningens styrelse som åker till Sollefteå och vårt fina Textilarkiv. Vi skall titta på den senaste utställningen som baserar sig på återbruk.
Bl a har Ulf Edberg med en anorack i liten storlek som han sytt av, Ni vet, gamla tryckta almanackor i tyg, typ vepa. Den har han prytt med paljetter på familjens bemärkelsedagar!

Sedan är det väl snart att packa väskan för Stickas årsmöte och Syfestivalen. Oh vad jag längtar!

No comments: