Thursday, March 09, 2006

Mina inköp

Som Ni ser så var jag RÄTT så sparsam, eller hur? Det rödrosa handfärgade garnet från Maria skall bli en " jacka" i rätstickning typ Hanne Falkenberg. Det naturvita får bli schalar så småningom. Börjar tytcka att schalar är lämpligt stora projekt..... ( hjärtehemligt är snart klar) visst får man börja på ett nytt arbete när man färdigställt ett annat? Ja, jag tänkte väl det att Ni håller med mig!

Nyss hemkommen från museét och sportlovskul med barnen. Diverse slöjdtekniker. Tovning, stickning, vävning, knyppling och shablonmålning. Vad gäller vävning och knyppling är det ALLTID pojkarna som är mest intresserade.

Utanför mitt fönster så är det julstämning. STORA lapphandskar faller sakta mot marken.

Nu räcker det med snö!! Posted by Picasa

No comments: