Tuesday, January 24, 2006

En händelserik dag

När jag vaknade i morse trodde jag knappt att jag skulle kunna köra in till sta´n i kväll. Vi har haft en halka idag som saknar motstycke. - 4 i morse och REGN. Allt var som glacerat med is. Men det skall mycket till innan jag avstår från ett stickcafé. Fjorton stycken var vi ikväll. Inte fy skam, tycker jag.

I sommar blir det en stor slöjdutställning på Länsmuséet, Härnösand. Gammal och ny slöjd skall visas under sommaren. I samband med detta skall Landstinget ge ut ett nytt ex av boken Tidsspår. Och kan Ni tänka Er, en herre vid namn Mats Wigert kom och intervjuade mig med anledning av att jag drog i gång stickcaféerna. Ja nu blir man kanske berömd och kändis på kuppen... Och inte nog med detta så vann MO - DO över Södertälje med 5 - 1. Vad kan man mer önska sig?

I morse tog jag ad notam tipset om att sticka på ett UFO per dag. Sagt och gjort, här skulle städas och röjas upp bland alla garner och stickningar! Jag har nu fem korgar med varsin stickning i plus garn och mönster som hör till. Så nu är det bara att ta sig en ny korg varje morgon. Dessvärre hittar jag inte ett påbörjat framstycke till min bohuskofta. Fattar inte var jag lagt det. Men det som inte är stulet brukar ju komma igen!

Har nu kommit 26 cm upp på fiskartröjan. I morgon blir det ABERLADY!!!

No comments: