Monday, January 23, 2006

Första femton

Nu kan man se den traditionella slitsen och varven med 2 r och 2 a. Har redan ett antal ggr stuckit stickan under hö pekfingernagel samt gjort ett hål i samma finger!! Visst vet Ni hur det känns ? och stickan har en tendens att hamna där gång efter gång. Det är inte helt riskfritt att sticka! Det vet ju Sigrid med flera.

I morse efter dusch skulle jag skrapa golvet och fick ( har inhandlat en ny skrapa) metallkäppen ("hatten" upptill ramlade av) med dess vassa kant rakt in i knät. 2 cm brett och 1 cm djupt jack längs med knäskålen. Ymnigt blodflöde uppstod och jag fick ringa grannfrun, undersköterska, som kom med full sårutrustning och tejpade. Hade inte ett plåster hemma! Bra för stickningen för jag vill helst inte böja i knät så att det börjar blöda igen! Intet ont som inte har ngt gott med sig! Posted by Picasa

1 comment:

Maggan said...

Åh så fin den ser ut! Men "pillig"!!! Min älvros som jag oxå stickade på 2½ höll jag på att få frispel på.... ;-) Passar på att skicka en xtra hälsning till Nolaskogs. Min mamma bor i Mellansel så jag har mina rötter i dina trakter. Hälsningar
Maggan