Sunday, January 22, 2006

Taggad

Har blivit taggad av Sigrid E, vad det nu innebär!
Fyra jobb som jag haft: butiksbiträde( sommarjobb), lärarvik, läkarsekr., sjuksköterska

Fyra filmer som jag gärna ser igen: Sjunde inseglet, Såsom i himlen, Den bästa av mödrar, ( är egentligen ingen filmfantast, somnar gärna)

Fyra bostadsorter: Ö-vik, Umeå, Ö-vik ( har inte hunnit med fler men hoppas få tillbringa min ålderdom i Skottland)

Fyra semesterorter: Skottland, Skottland,Skottland,Skottland + ngr länder till

Fyra dagliga websites: Aftonbladet, Räta och Aviga händelser, Tradera, eBay

Fyra favoriträtter: Sushi, sushi, fisk i alla former, skaldjur

Varför har dygnet endast 24 timmar?

Varför jag stickar? Ja, det går liksom inte att låta bli. Det är bland det roligaste jag vet och en lisa för själen. Mitt sätt att meditera. Tänk när händer, ögon och hjärna inte vill vara med längre då blir det sorgligt. Då kan man lägga sig ned och tvärdö!

1 comment:

Froding said...

Kul att se att även du har en dragning till Ingemar Bergman. Jag gillar verkligen Sjunde inseglet...har du sett samlingsboxen med alla Färg-filmer av Arne Mattson? Med Karl-Arne Holmsten, Mannekäng i rött, Riddare i blått, damen i vitt osv? Jag har stickat till dem mååånga gånger!! Tröjan växer, det skall du vara glad för. Alla yrken har skaderisker och att både skära sig och sticka sig hör till stickningens avigsidor. Du har inte plåter hemma, gissa vad som alltid är slut hos oss?? Mjölk.....